Universidade / FCEE / / FACULDADE DE CIÊNCIAS DA ECONOMIA E DA EMPRESA

FACULDADE DE CIÊNCIAS DA ECONOMIA E DA EMPRESA [<em>FCEE</em>]

A Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa tem como objectivo primordial ser uma escola de referência e excelência no ensino ministrado.
Esse objectivo é alcançado com uma equipa de docentes altamente qualificada, motivada e experiente.
A excelência passa pela persecução de uma constante inovação, pela internacionalização e pela investigação aplicada.

Para além da formação de profissionais qualificados nas diversas áreas científicas que ministra, a Faculdade pretende aliar o desenvolvimento da investigação académica às necessidades do tecido empresarial, nacional e internacional.
Conta com uma equipa de cinquenta e três docentes dos quais trinta e dois são doutores, oferece quatro cursos de Licenciatura, dos quais dois são em regime pós-laboral, dois cursos de Mestrado, um MBA, quatro Masters e quatro Pós-Graduações.


DIREÇÃO
e_real
Profª. Doutora Elizabeth Real de Oliveira
fcee@por.ulusiada.pt
HORÁRIO DE ATENDIMENTO
Dr. Carlos Saragoça
Segunda a Sexta - 10h00 às 13h00 / 15h00 às 17h00
Email: saragoca@por.ulusiada.pt
COORDENADORES

1º Ciclo

    Economia
  • Coordenadora: Prof.ª Doutora Erika Laranjeira
    Gestão de Empresa
  • Coordenadora: Prof.ª Doutora Elizabeth Real de Oliveira
    Marketing
  • Coordenador: Prof. Doutor Pedro Rodrigues

2º Ciclo

    Gestão
    (em associação com a Universidade Lusíada – Norte de Vila Nova de Famalicão)
  • Coordenadora: Prof.ª Doutora Elizabeth Real de Oliveira


EVENTOS

 


Workshop of Neurosciences Applied to Business Management
7th July 2022
Anfiteatro 4


 


09h30 Participants welcome


10h00 Opening Session
Luís Valadares Tavares, Diretor of COMEGI
Ricardo Valente, Vereador, Pelouro das Finanças, Atividades Económicas e Fiscalização e Pelouro da Economia, Emprego e Empreendedorismo (Câmara Municipal do Porto)


10h30 Neuro DEC Presentation
Elizabeth Real & Isabel Barbosa, Neuro DEC - COMEGI


11h00 “Neurocognitive Enhancement in Organizations: Challenges and Opportunities”
Laura Angioletti, UNICATT, Catholic University of the Sacred Heart, Italy


11h20 “Brain and Body Behavior Monitoring Real-World”
Maria Sahún Roncero & Arianna Tedeschi, Bitbrain, Spain


10h00 Round Table Discussion
"What are the benefits of neuromarketing and what are the challenges facing those who apply it”

Marco Baldochi, NeuroMarketing Research Diretor at Italian Association of Applied Neuroscience & CEO Marco Baldochi Group, Miami, USA

Moderation: Elizabeth Real de Oliveira, Neuro DEC - COMEGI


Augusto Lima, Vereador de Economia, Empreendedorismo, Inovação, Turismo e Internacionalização (Câmara Municipal de Vila Nova de Famalicão)


Carlos Pais, CFO Castelbel


Fernanda Valente, CEO Fernando Valente e Companhia


Marita Ferro, CEO e Founder Marita Moreno


Jorge Moreira, Founder and Board Member at Tetriberica , Acushla , QualityLab & Cosyinside


Teresa Summavielle, Sociedade Portuguesa de Neurociências


Ricardo Santos,President of ACIVC & CEO Bluekids


 


15h00“ Gamification of neurosciences and its behavioral impacts”
Alexandre Rodrigues, Neuroexpert e CEO da DNA Corporativo, Brasil


15h30 Research Trends Workshop - COMEGI, CEJEA and CIPD researchers






























































Brand and Consumer Marketing



Behavioral Economics



Sustainability, Innovation & Technology Management



Law & Human Behavior



Psychology Emotions & Behavior



Ana Sousa



Adelaide Silva



Isabel Cantista



A Silva Rocha



Isabel Torres



Carlos Martins



Erika Laranjeira



Joel Vaz



Fernando Torrão



Joana Oliveira



Clara Madeira



Fernando Cardoso



Joana Dias



Marisa Araújo



Sara Cruz



Manuel Maçães



Isabel Araújo



Jorge Figueiredo



Paulo Cunha



 



Paula Rodrigues



Isabel Oliveira



Pedro Rodrigues



 



 



Paulo Cardoso



 



Rui Silva



 



 



Paulo Ramos



 



 



 



 



 


Organização
Prof. Doutora Elizabeth Real

Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa (FCEE)

Centro de Investigação em Organizações, Mercados e Gestão Industrial (COMEGI)

logos


 


 


 This research work is financed through national funds from FCT – Fundação para a Ciência e a Tecnologia - associated with the projects «UIDB/04005/2020» and «UIDP/04005/2020»


 

1st International Workshop in Marketing – “Sustainability and Resilience” - IWM2022

Porto – Universidade Lusíada (May 13, 2022)

Workshop focus and aims:


The theme of the 1st Workshop in Marketing is ‘Sustainability and Resilience’, which encourages marketing scholars to explore and examine the threads of marketing management. We call for short papers and papers which challenge and develop marketing theory through a range of methods, techniques, and approaches. We welcome Competitive Short Papers (1000 words including references) and Papers which focus on a range of methodological, pedagogical, and impactful issues, including more traditional aspects of marketing focus on the sustainability and resilience of the business. We particularly encourage the submission of cutting-edge research on marketing.


IWM2022 will enable both face-to-face and virtual participation in the Workshop. Participants are invited to submit papers in two modalities: full paper and extended abstract or competitive short papers. All papers and extended abstract or competitive short papers will be subject to a peer-review process. Accepted papers presented at the workshop will be published as an e-book on a USB flash drive, which will be made available to participants at the beginning of the event.


The e-book will be submitted for indexing in Google, EBSCO, and Web of Science (Clarivate Analytics).


All contributions are most welcomed!

 


Key Dates:


Notification: 9 March 2022
Short Paper/Papers submission: 15 April 2022
Acceptance Notification: 22 April 2022
Early Bird rate deadline: 25 April 2022
Final registration date: 30 April 2022
Workshop date: 13 May 2022


 


More Information:
http://www.ulusiada.pt/iwm2022



 

 
 

Apresentação do livro
"Liderança Espiritualizada: a Humanização das organizações"
5 Maio
19h
Anfiteatro 1


 


Apresentação do livro "Liderança Espiritualizada: a Humanização das organizações", do Professor universitário Adilson Souza. O livro, para além de contar com o Prefácio de Isabel Moço da Universidade Europeia (Lisboa), tem o relato de entrevistas com empresários portugueses, tais como Alexandra Gonçalves (CEO da Mendes Gonçalves - Golegã) e Samuel Soares (CEO da Samys - Ermenside) e testemunhos brasileiros, tal como de Natali Lima (Head de RH da Natura Cosméticos), entre outros.



Nas interações com esta temática, o autor procura passar por estes principais temas:
• Quais são os desafios e dores da liderança?
• Por que se fala tanto de humanização e felicidade no trabalho?
• Quais são os valores universais que humanizam as relações?
• Para humanizar é preciso ir além do humano.
• O que são resultados sustentáveis?


 


Organização:
Prof. Doutor Jorge Figueiredo
Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa



CALENDÁRIO DAS PROVAS DE MESTRADO

Mestrado em Economia [ 2012 . 2013 . 2015 . 2016 . 2017 ]

Mestrado em Gestão [ 2012 . 2013 . 2014 . 2015 . 2017 . 2018 ]


ACTIVIDADES EXTRACURRICULARES

MULTIMÉDIA
Capas para Dissertação de Mestrado

INFORMAÇÕES